söndag 30 maj 2010

Fascinerande små liv




De där bladlössen. De är överallt.

Jag har haft en väldigt fin helg. Framförallt för att jag följde med och tittade på en häst i Ersmark igår. En vacker välutbildad herre på 174 cm, 18 år och med djupa snälla ögon. Jag fastnade för honom redan på backen! Jag fick provrida honom också och väl på ryggen kändes han varken stor eller tung. Han var lätt att få ihop och hade ett härligt steg. Okomplicerad och lyhörd, men samtidigt så kunnig att han blev väldigt spännande. :) Men visst märks det att man inte ridit på några år - jag blev helt slut efter ett par minuter (och har träningsvärk i benen idag!). Jag drattade på rumpan när jag skulle sitta av också - det var liiite längre till backen än jag trodde. Allt kändes väldigt positivt i alla fall, så vi får väl se vad som händer i framtiden... fortsättning följer :)

Kvällen spenderades hos grannen två hus bort där det dracks alkohol för fulla muggar. Jag höll mig till Cola men hade minst lika kul ändå. Det blev sällskapsspel och många skratt, väldigt trevligt!

Idag fyller en av mina kusiner år så jag cyklade in till stan och mötte upp lillasyster som följde med och grattade. En annan kusin var där med sin 1-åring som blivit så stor, hon går och pratar sådär sött som bara 1-åringar gör! :) Väldigt trevligt det också! Jag är verkligen glad över min släkt och att vi vuxit upp med den sammanhållning vi har - släkten är inte värst, den är bäst. Att kvällen avrundades med god middag med min älskade Olof, följt av promenad och en glass i solen och till sist lite monopol med en god vän - är ytterligare några anledningar till att den här helgen var just, fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar