tisdag 27 juli 2010

Ont var det

Jag trivs på min praktik och har för det mesta trevligt. Jag lär mig massor varje gång. Ibland får vi uppgifter som bokstavligen är rent skitgöra och sådant man måste bita ihop både en och två gånger över för att klara av. Den här eftermiddagen blev en riktig genomkörare. Jag och en annan praktikant höll på med en 'patient' i 2,5 timme. Raka, klippa, rengöra, skrapa tandsten, bada x flera. Svetten rann och ryggen värkte av alltför långa stunder med oergonomiska ställningar.

I slutändan är det dock alltid värt det. När man hjälpt en liten hund eller katt eller vad det nu är. Det var som en ny 'patient' tillslut. Den som vi knappt ville ta i och som gav oss kväljningar var så söt bakom allt det äckliga.

Jag har...

Ont om energi.
Ont i fötterna.
Ont i ryggen.

Imorgon blir det nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar