onsdag 14 augusti 2013

Hur viktig är sömnen för dig?


För mig är den så viktig. Precis lika viktig som maten och träningen. Igår gick jag upp tidigt och tog en promenad med Linus hund. Lite senare for jag till gymmet och körde igenom kroppen med superset. Varje muskel som jag brukar träna, fick sig en omgång. På eftermiddagen var det dags för kvällsjobb. 15-22 och beredskap mellan 22-07:15. Jag sov 3 h inatt. Dessutom har jag jobbat dag, 7-16:15 efter det. Jepp, det var tungt... Helt mossig i huvudet och det känns som att hjärnan bjöd på kognitiv svikt lite nu och då.

Så istället för att skynda till gymmet och köra premiärcombat med min favoritinstruktör som just kommit tillbaka från sin semester (som dessutom serverade ett mixpass, mixpassen är AWESOME!), cyklade jag hem. Och kraschade i sängen 1,5 h. Jag lyssnade på kroppen. Och när jag vaknade efter den tuppluren, DÅ först kom träningsvärken från gårdagen.

Glöm inte hur viktigt det är att sova tillräckligt hörrni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar