tisdag 5 oktober 2010

Rolig övning i självkännedom

Nu ska du följa med på en liten resa. Tänk på 3 djur och ge varje djur 3 egenskaper. Skriv det du först kommer att tänka på.

Häst
Starka, ärliga, nyfikna


Fågel
Smidiga, snabba, vackra

Katt
Gosiga, mjuka, busiga

Tänk dig att du är i en djungel och stöter på en mur. Den är lång så du inte ser någon ände och hög så du inte kan ta dig upp själv. Hur tar du dig över?

Jag tänkte först att man skulle försöka få med alla djur över på något sätt, så jag använde mig av min superhäst som stegrar på kommando (!) och klättrade över samtidigt som jag höll i de andra. Skillz...

Efter muren närmar du dig havet. Vad tänker du? Tre tankar om havet:

Frisk luft, härligt, jag vill ut och fiska

När du kommer närmare ser du några som sitter vid en eld och dricker kaffe. Tre tankar om kaffe:

Luktar gott, varmt att hålla i, äcklig smak

Här är resan slut.

Det första djuret beskriver hur jag ser på mig själv
Stark, ärlig, nyfiken
Det andra djuret hur andra ser mig
Smidig, snabb, vacker
Det tredje hur jag egentligen är
Gosig, mjuk, busig

Muren representerar hur jag löser problem
Jag ställer mig på en stegrande häst och klättrar över
Havet hur jag ser på kärleken
Frisk luft, härligt, jag vill ut och fiska
Kaffet hur jag ser på sex
Luktar gott, varmt att hålla i, smakar äckligt

Så, ni tycker alltså att jag är smidig, snabb och vacker, när jag tänker på kärlek vill jag ut och fiska och sex smakar äckligt men är ju varmt att hålla i i alla fall.... haha :)

1 kommentar: