måndag 1 juni 2015

Målfokuserad träning







Är verkligen kul och utvecklande!

Jag satte upp ett mål. 5 km på cirka 25 minuter med barfotaskor och anmälan till mitt första lopp. Jag gjorde en seriös planering på 7 veckor. Sen gjorde jag mitt bästa!

En hel massa backintervaller har jag sprungit. Kanske till och med för många. Jag gissar att jag övertränade en aning då jag började tappa puls (enligt pulsklockan) fastän jag sprang på som vanligt. Men då lyssnade jag på kroppen och vilade en hel vecka. Veckan efter sprang jag mitt snabbaste hittills.

I onsdags var det dags för Blodomloppet i Umeå. Måldagen. Jag kände mig pigg, stark och nervös! Men framförallt nöjd med min utveckling hittills. Och att jag, klokt nog, ändrade målbilden längs vägen eftersom jag lyssnar på kroppen. Den nya måltiden var 26 minuter. Och i mål kom jag på 26:19!
Jag är så otroligt glad och nöjd över min prestation! Det är det snabbaste jag sprungit. Men framförallt är jag glad för att jag springer. Att jag utvecklas. Att jag vill. Att jag har mål och att jag jobbar för att nå dem.

Nästa mål är att springa längre. Kanske milen närmare 50 minuter? Vi får se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar