fredag 1 april 2016

Jag älskar våren





Det är sällan jag har så mycket energi som på våren. Till och med nu, efter dyngförkylningen from hell som aldrig verkar vilja släppa (först 3 dygn med 39 graders feber, sedan tokförkylning med hosta, snuva, täta bihålor, huvudvärk och ont i kroppen), känner jag den. Så fort solen börjar visa sig liiite längre och värma liiite mer. Då är det som att jag vaknar upp på nytt! Jag längtar efter ännu varmare dagar men vill samtidigt vara kvar precis nu, i all längtan av allt våren och sommaren för med sig. Isen har släppt i Skellefteälven och snart kommer jag stå i trippla byxor innanför vadarna för att påbörja flugfiskesäsongen på riktigt. Det börjar vara torrt överallt på vägarna och mina nya Saucony Kinvara 7 löparskor ska invigas inför Blodomloppet så fort jag känner mig tillräckligt kry för att träna. Jag vill rensa och få ordning och till och med att vårstäda hemma känns kul - för det blir ju så himla fint när solstrålarna letar sig in och det inte är miljarder ton damm överallt. Jag vill plantera om blommor och längtar tills vi tar ner utemöblerna och ska dessutom försöka få liv i vår sommardahlia som jag provade förvara över vintern på vinden. Och fort kommer det gå så är vi mitt i sommaren och allt jag kommer vilja är att stanna tiden. Så det jag ska försöka göra mycket av framöver är helt enkelt att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar