torsdag 6 oktober 2011

VFU på röntgen

Första praktikveckan är över och jag är fullproppad med intryck. Handleder, fotleder, knän, ländryggar, lungor, biopsier, punktioner och genomlysningar är några av de saker jag fått se. Varje ny undersökning är ett halleluja moment för en anatomi och fysiologi-junkie som mig! Första dagen var helt okej, andra dagen sjukt spännande, och igår var ännu ett new high och jag gick med ett fånigt leende hela eftermiddagen. Jag visste inte att man kunde träffa så rätt, att det skulle kunna kännas så bra. Nu hoppas jag bara att känslan håller i sig gode länge! 1 veckas praktik kvar sen är det back to Umeå och livet som pendlande student. Men det går riktigt bra. Jovisst, det tar 4 timmar/dag i bussen, men jag har inget emot att stoppa musik i öronen och drömma mig bort ett tag, det är rätt nice! Det är mycket som är nice just nu. How nice...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar