söndag 16 oktober 2011

Back to school

2 veckors praktik svischade förbi. Jag har sett så mycket häftigt, intressant och spännande att det har varit ett rent nöje varje dag. Syftet med den här korta perioden var att få nåt slags hum om vad vi kommer att pyssla med som röntgensjuksköterskor, och det känns minst sagt bra nu när jag känner mig helt säker på att det jag kommer att jobba med i framtiden känns rätt. Jag är enormt taggad helt enkelt! Det ska jag försöka plocka fram och sparka igång tänkarcellerna med när plugget känns motigt.

Nu väntar ett fördjupningsarbete, intensiva föreläsningar i strålningsfysik, grupparbete, tenta i omvårdnad och tenta i strålningsfysik, allt inom loppet av 2,5 vecka. Så en *FET back kick (fylld med den goa taggade känslan) åt slöa hjärnceller* är redan på sin plats!

Ja den och massa verklig, underbar träning förstås, då är jag redo. Lets do this!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar