tisdag 12 mars 2013

4 dagar senare, en rotfyllning


Jag fick konstig tandvärk i helgen. Ilningar av varmt och kallt upp under ögat. Som ett tryck. Och ibland pulserande. Jag trodde jag hade fått in något mellan tänderna, men icket. Odontofobin gjorde sig påmind... Ett kort besök till tandläkaren igår, följt av ett nytt besök idag då det varken blivit bättre eller ändrat karaktär. Jag har hört så mycket om rotfyllningar så jag var rejält nervös... men bedövningen tog helt rätt och jag kände ingenting. Lättnad. Så en rotfyllning har påbörjats. 2-3 besök till blir det framöver. Jag har inte fått någon prislapp på kalaset. Det lär dra iväg... trots det och trots min rädsla, är jag så tacksam för att det finns hjälp att få. Nu blir det tidig kväll, spänningarna gör mig så trött, så trött. Goodnighty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar