onsdag 18 augusti 2010

Flytt!

Häromdagen såg jag att HSB hade ute en 3:a på 74 kvm. På Fältjägarvägen 33.

Jag skickade in en intresseanmälan och tänkte inte så mycket mer på det. Igår fick vi brev om att vi stod som nummer 1 i kön och att vi var välkomna på visning på måndag. Jag som pluggar numera är så klart på skolan då och sambon jobbar. Så när jag kom hem idag kände jag mig lite fräck: jag tog med mig sambon, klistrade på ett fint leende och knackade på i lägenheten där en vänlig byggjobbare höll till. Vi fick komma in och kika runt och på den korta svängen fick vi ungeär det här intrycket:

+ 1:a våning
+ stor hall
+ stort 'extra' rum
+ stort sovrum
+ stort vardagsrum med balkong
+ inga tapeter = vi får nog välja
- mindre kök än vi har nu
- lika liten toa som vi har nu

Det blev ett samtal till HSB. Och framöver blir det flytt! Hela två trappor ner. Vi behöver inte adressändra eller städa ur vindsförrådet och vi får behålla vårt garage. Det känns något bra :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar