tisdag 31 augusti 2010

Inredningstankar

I eftermiddag ska vi skriva kontrakt, senast den 15:e september blir det flytt!

Vi beställde ett barbord från Svenska hem och barstolar från Jysk idag. Från början tänkte vi ta i ek, men vi är ju så inne på modern inredning i övrigt så bordet blir vitt och stolarna svarta, på kromat stål. Vårt nuvarande köksbord hoppas vi ska rymmas som matbord i vardagsrummet.

Jag har ringt Rusta och gnällt också. De har ett riktigt fint set av en hatthylla och en skohylla för 299:- styck, som finns i både vitt och svart. För någon vecka sen var jag in och kikade efter dem flera dagar i rad men då hade de alltid hatthyllan i vitt och skohyllan i svart eller tvärtom... Jag bad dem kolla upp när nästa leverans skulle komma och jag fick höra att svarta av både sko- och hatthyllan skulle komma in den 27:e augusti. Tror ni de har kommit? Icket... Vitt finns, och i ek, men inte svarta. När jag ringde kunde de inte förklara varför det inte kommit några svarta eftersom det stod att de skulle ha kommit, så jag skulle höra av mig om ett par dagar igen. Hoppas, hoppas att det kommer in fler av dem, jag vill ju ha just dom! Annars får vi väl överväga att köpa de vita, men känns som att skohyllan kommer vara allt annat än vit? Särskilt vintertid...

Nästa projekt blir att hitta några fina sängbord som ryms med sänggaveln vi har, sovrummet blir nämligen smalare än det vi har nu. Ska ta och kika efter några nu... :)

1 kommentar: