lördag 7 augusti 2010

Förkyld, eller nåt

Ja antingen det eller så drabbades jag av någonting mystiskt.

Igår vaknade jag upp lite lätt snuvig, med lite halsont och med en kropp som gjorde desto ondare. Kändes som varenda muskel och led sa ifrån. Det gjorde ont att röra sig, att sitta och att ligga. Jag har aldrig känt något liknande om jag inte varit dunderförkyld eller legat med hög feber, men jag antog att det var någon slags förkylning och stannade hemma från praktiken. Jag kände mig inte särskilt hängig i övrigt men vid lunch stod jag inte ut med kroppsvärken utan knaprade i mig ipren. När värken försvann kändes det nästan som vanligt. Rastlös som jag är plockade jag undan och tjoade på här hemma och fick nästan dåligt samvete över att jag var hemma... Tills iprenen slutade verka, då var värken tillbaka.

När Olof kom hem från jobbet var jag less, uttråkad, rastlös och hade ännu mer ont i kroppen och tyckte synd om mig själv. Vi låg och pratade en stund men jag kände mig bara allmänt eländig och var inget vidare sällskap så jag sa godnatt redan 20:20 och ville bara att dagen skulle ta slut. Det gjorde den också, och bra mycket piggare vaknade jag upp 12 timmar senare. :) Idag är jag bara lite seg, nästan bakis-seg som man kan bli när man sover sådär mycket. Kanske lyckades jag sova bort vad det nu var!

I och med det blev inte helgens planer riktigt som jag tänkt dock. Det är hopptävling i Umeå och jag tänkte fara dit och kika. Idag blir det inget av det, Olof har bilen på jobbet, men imorgon kanske... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar