fredag 3 september 2010

Helg igen

Tyckte vi kom hem nyss från förra helgens tripp till Hörnefors och nu är det redan fredag! Skolan är rolig 95% av tiden och när man har roligt går det så himla fort.

Idag hämtade vi barstolarna från Jysk, på måndag kommer hyllorna in på Rusta och vi har fått en sneak-peak av tapeterna i lägenheten - det blir fantastiskt fint och jag vill bära ner saker NU! Bara 12 dagar kvar. Inte nog med det så delades middagen med bästa Tobias för andra dagen i rad följt av en shoppingrunda och köp av 2 spel till Wii:t som vi suttit med ikväll och haft roligt åt. Det finns så mycket roligt och visst är det härligt!

Samtidigt pågår en del tråkigt runtomkring som petar en på axeln och påminner om mindre roliga känslor och andra grubblerier. Vänskap för mig är att man ger till varandra. Och att man i sin tur får. Det går hand i hand. Jag kan inte ta över någons problem eller smärta hur mycket jag än skulle vilja, det är heller inte min uppgift som vän. Däremot kan jag vara en hjälpande hand, en stöttande kamrat eller fungera som bärhjälp när stormarna är som värst. Jag kan finnas, i vått och torrt. När livet leker och när man helst skulle vilja gräva ner sig. När jag vill skrika ut min lycka eller när jag vill gråta ut. Goda vänner går igenom det här. Men en förutsättning är att man får ut något av varandra. Att båda ger, och att båda får.

Om då en relation är formad så att det är en som ger största delen av tiden, medan den andre är ganska passiv... är det vänskap? Bland annat detta grunnar jag på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar