söndag 7 november 2010

Så skoj det var!




En nervös Susanne röker och röker. Och röker... Tur att vi rider i samma grupp på tisdagar! Jag måste bearbeta henne så att hon slutar med det där giftet. Just nu håller hon på att gå ner i vikt, så visst, en sak i taget. Men snart är det dags att fimpa för sista gången...

Susanne red Gulli och hoppade i ponnyklassen 50 cm. Gulli var taggad och det gick bra för dem! Men på grund av en lite för snäv sväng passade hon på att svänga undan för ett hinder, så de fick ett fel.

Jag red söta Exidus och gick ut som första startande i hästklassen på 60 cm. Hela dagen var jag så nervös! På morgonen fick jag knappt i mig frukost och flera gånger under dagen fick jag sådant där härligt nervöspirr i kroppen... Men så fort vi ridit fram försvann nervositeten och jag blev totalfokuserad. Vi fick hoppa fram på första hindret en gång och Exidus slog i med säkert alla ben... Vi rev inte, men där kom nervositeten tillbaka en stund innan jag fick signal om att starta och blev fokuserad igen. Det var en enkel och tacksam bana på 6 hinder, man kunde planera vägarna utan problem och hade gott om tid att underlätta för hästarna. Omhoppningen var på de första 4 hindrena och från första till andra hindret kunde man göra en riktigt snäv sväng om man ville, vilket jag satsade på såklart! Min tid blev 16 sekunder, och tjejen som vann som också red Exidus, vann med en omhoppningstid på 15 sekunder! Jag kom 2:a av 9 startande och jag är verkligen supernöjd! Det var så himla skoj och känslan efteråt går nästan inte att beskriva, jag vill bara tävla igen :D

Linn var också med i 60-klassen med Viljenko. Vi var som en trio som anmälde oss till tävlingen ihop! Hon hade en riktigt fin sits och gjorde en bra ritt (oavsett vad du säger!), men på grund av blackout/nervositet blev det ett fel då hon la en extra volt i banan.

Kvällen avrundades i Bureå där pappa och Katarina bjöd på mat. Supergott och trevligt! Jag har haft en toppendag! Ska försöka leva på den här dagen lääänge :)

2 kommentarer: