tisdag 9 november 2010

Spänningar

Har haft en skum huvudvärk idag. Så länge jag tagit det lugnt och inte gjort något ansträngande har den inte varit besvärande, bara funnits i bakgrunden lite diffust. Jag hoppades att det skulle gå över till allroundgympan men det gjorde det inte. Provade att vara med på uppvärmningen men då började det dunka i tinningen så det var bara att sätta sig och titta på. Lite tråkigt, det var en rolig lektion med jobbiga intervaller! Såg framemot det... men kan förhoppningsvis vara med imorgon.

När jag kom hem fortsatte det dunka i tinningen så jag la mig och vilade en timma och då gick det äntligen över. Det var nästan så att jag kände på mig igår att det skulle komma, Olof var snäll och masserade nacken och kappmuskeln men det var kanske inte nog. Tror jag har mycket spänningar i kroppen som släpper nu... Först hemresan hela dagen i lördags, tävlingen i söndags plus att jag red igen en lektion igår och hade turen att det var hoppning då också! Det är ju så otroligt skoj med hoppning! Men det är verkligen krävande, särskilt när man hoppar bana.

Så, det är väl inte så konstigt kanske, även om jag inte tycker att det varit för mycket eller att jag stressat. Ibland önskar jag att kroppen kunde visa tydligare vad den vill att man ska göra bara... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar