måndag 23 januari 2012

Balansplatta/boll my ass

Combaten i fredags funkade utan problem! Likaså lördagens styrketräning med fokus på ben. Känner av fotleden, men inte så att det gör ont, varken under träningen eller efteråt. Bara att den är i lite olag ännu, men på rätt väg.

Så igår innan combaten tänkte jag att jag skulle prova stå på en balansplatta/boll, för att mjuka upp musklerna kring leden och stärka dem. Jag testade båda. Balansplattan var inga problem och gjorde inte ont. Så jag utmanade med en balansboll, ser ut som en yogaboll slicad i mitten. Det var bra mycket svårare med balansen, plus att jag blev trött i musklerna rätt snabbt, efter 10 sekunder eller något, och när jag blev trött kunde jag känna precis vart i leden det gjorde ont när jag stukade den. Jag upprepade den övningen 3-4 gånger eller något, och det var visst för mycket för fotleden... Efter det började göra ganska ont att röra den igen, så combaten blev lidande, gjorde oerhört mesiga sidoförflyttningar och kunde inte köra cardiovarianten på höga knän (studsande/hoppande), utan fick snällt stå med hela foten i backen och lyfta. Senare under kvällen blev det nästan värre, och det är likadant idag... Riktigt ömt och särskilt när jag rör den, alltså åt sidorna.

Så jo, jag är lite småsur på mig själv för att jag lyckades ställa till det så när det ändå hade blivit så mycket bättre, men det kunde jag ju inte ha vetat innan, trodde ju att det skulle vara bra för leden... Oh well, vila idag, sen nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar