onsdag 3 april 2013

Ny vardagslivet 6 veckor framåt

Från och med igår blev jag Umebo - jag har nämligen praktik på NUS. Tapper pendlare som jag är inser också jag det orimliga i att färdas fram- och tillbaka när man går 07:30-16:15 om dagarna, ska försöka lära sig någonting och samtidigt plugga inför en läkemedelstenta och skriva fördjupningsarbete.

Jag bor riktigt bra. Inget litet studentrum, utan i en lägenhet som kanske världens snällaste klasskamrat lånar ut då han ändå bor i Sundsvall på sin praktik.

Det viktigaste är fixat: ett träningskort för de här veckorna.




Nya träningsstället invigt. Ny miljö. Andra vikter.
Samma kropp och vilja.
Bara köra.

Idag var första praktikdagen på DT:n. Att vara tillbaka på röntgen känns så KUL! Och den där känslan i magen som säger "jo, jag gillar verkligen det här, jag har nog valt rätt" - I like it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar