fredag 31 maj 2013

Mer och mer rustad för sommaren

I söndags följdes jag och Linus på Cykel- och fiskecenters Demodag på Rovön. Tanken var att jag skulle testa olika flugspön och kika på utrustning, vilket jag också gjorde. Bland annat Loops Cross S1 #4. Wow... det var helt enkelt wow. Dock inte 6990 :- wow... inte enligt min studentekonomi. Ett spö som också föll mig i smaken var Guidelines Exceed #6 för 2700 :-. Det kändes lätt och härligt att svinga med och passar min budget bättre. Kanske, kanske kommer det att bli mitt första flugspö...

Utbudet av vadare som följt med till Rovön var inte direkt storlekar för tjejer, några kastspön fanns inte heller men som tur var hade butiken öppet så vi for dit efteråt. Där provade jag vadare och vadarskor för första gången. Det lutar åt ett Guideline märke på vadarna, dock med ett par Simms skor som hade bättre passform för mina småfötter. Sen kikade vi då på kastspön. Jag fastnade för ett vitt 8 fots Tornado med kastvikt mellan 8-28 gram. Skaftet var något kortare än på Linus spö som jag har kastat en del med i helgen vilket har känts nästan för långt, så det här kändes bättre. I mitt huvud fantiserade jag om att köpa det i juni och hoppades att det fortfarande skulle vara på rea... Då säger Linus att han vill köpa det till mig då - en tidig födelsedagspresent. Så jag fick en alldeles underbar present redan i söndags.



Här står det - Tornadon. 



Och såhär såg premiären ut i onsdags kväll. Ett finfint spö och årets första napp.


Fler nödvändigheter för sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar