onsdag 15 maj 2013

Tid för nystart, friday I long for you

10 intensiva veckor av praktik är över, varav de senaste 6 på röntgen. Jag vet att den utbildning jag går kommer att ge mig ett jobb jag kommer att trivas med. Oftast så tycker jag att det är så jäkla häftigt. Intressant. Fascinerande. Och lärorikt. Det är känslan jag går med om dagarna och det känns som att det är där det händer. Dagarna går fort och jag lär mig något nytt hela tiden. Det är utvecklande och utmanade.

Men så har vi den lilla detaljen teori som ska varvas under tiden. Är det inte fördjupningsarbeten, inlämningsuppgifter eller seminarier så är det grupparbeten. Det betyder att antingen så sitter man på kvällen och pluggar efter en heldag på praktiken. Eller så väljer man att försöka upprätthålla någon slags balans i vardagslivet för att få energi och ägnar den tiden åt träning eller vad som helst. Men det betyder också att den där pluggtiden måste läggas någon annanstans - helgen...

Jo, jag gnäller nog lite. Jag känner mig konstant trött och less på avsaknaden av energi och det känns som det pågått en evighet. Alltför länge i alla fall. Pluggmotivationen tryter och jag har ingen balans. Kroppen säger rör på dig så kommer allt lösa sig. Men när jag gör det är det som att knoppen vill mer än kroppen eller tvärtom. Obalans.

Så. Nu var det rensat. Och nu känns det genast lite bättre! Idag väntar rapportseminarium och imorgon bildseminarium. Vi har också en föreläsning på fredag, men jag tänker inte fara på den.

Jag tar sikte på aktiv energipåfyllnad istället. En fredag för mig. Väderprognosen ser bra ut. Sol redan från tidig morgon. Imorgon ska årets fiskekort att inhandlas. Sen kommer jag att ställa klockan tidigt. Packa med både kastspö och flugspö. Cykla till vattnet. Vakna i takt med naturen och solen. Andas frisk luft. Lyssna på musik. Lyssna på vattnet. Kasta. Svinga. Njuta av premiären. Varför inte lunch utomhus. Jag och vattnet.

Nystarten börjar egentligen redan idag. 6 veckor utan Friskvårdskompaniets underbara bodycombatonsdagar - idag är det ÄNTLIGEN dags igen! Jag känner redan nu hur jag kommer fyllas av glädje, gemenskap, motivation, inspiration och endorfiner.

Det handlar om att göra det man älskar. Omge sig av personer som lyfter och stärker en. Att våga. Att prova. Att tro på sig själv och sin egen förmåga. Att reflektera. Att växa. Ge sig själv tid. Så fyller jag på.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar