söndag 20 juni 2010

Minnet är bra men kort

Jag kommer ofta på saker vi skulle ha haft eller som jag vill göra, men om jag inte skriver upp de någonstans försvinner de snabbt ur tankarna. Kanske var de inte så viktiga då? Fast många gånger är de det i mitt tycke. Det är sådant som jag vill ha eller göra bara för mig själv, och inte sätter man sig själv främst alltid. Därför sitter jag nu och skriver ner vad vi ska inhandla innan vi åker till Falköping på torsdag, och vad vi ska handla för kul där nere. Det ska bli så skönt att komma bort och semestra och träffa alla nära och kära!

Midsommar ska firas med goda vänner och bolaget har förmodligen är stängt den dagen så det kan vara bra att ta en sväng dit i veckan. Något ska inhandlas till svärmor som fyllt år för ganska längesen. Om vädret är fint ska vi göra ett besök på Skara Sommarland. (Det är lite pinsamt att ha varit Falköpingsbo och INTE varit dit). Och sist men absolut inte minst ska vi göra ett efterlängtat besök till det här stället:


Bild lånad från deras hemsida: http://www.ullared.se/

För er som inte varit där så är det lite som Ikea, superbilligt och supermycket av ALLT. Vi har bara handlat kläder, men det finns allt möjligt. Och bara och bara. Vi har kommit hem med en ny garderob var varje gång! Jag använder fortfarande kläder därifrån och nu börjar det vara ett par år sedan sist. Tror jag har varit missnöjd med kvalitén på ett enda plagg av alla jag handlat, Olof har nog inte varit missnöjd med nåt. Jag längtar! :)

1 kommentar: