fredag 18 juni 2010

Premiär vid vattnet


Soligt vid kyrkholmen


Glad och fiskesugen


Drag, draglåda, fiskehandskar, håv och fiskespö - allt födelsedagspresenter

Fjärde kastet fick jag napp. En liten gädda. Vilken känsla! Fascinerad över fiskelyckan började jag kånka fram håven, sätta på fiskehandskarna och göra i ordning kameran. Jag har blivit så fjantig på äldre dar. Jag ogillar kryp i alla dess former (därav också att gå barfota i gräset som är så somrigt och härligt) och är rädd att jag ska skära mig eller bli biten av fisken. När jag var barn fångade jag alla möjliga djur i burkar och drog upp fiskar nästan lika stora som mig själv, tills nyfikenheten gav vika för löjliga fobier på vägen. Även om jag är medveten om att de är löjliga är de svåra att ignorera, så handskarna är toppen.

Lagom till att jag skulle knäppa ett kort på firren som var ganska foglig i vattnet drygt en meter ifrån mig, hoppade den till och lyckades få sig fri, så bildbeviset uteblev. Stackarn kan ju ha blivit skrämd av mina solglasögon, den kan ju ha fått för sig att jag var en enorm fluga i monsterformat...

Ingen mer ville provsmaka på draget, det var bara myggen som visade sig och ville provsmaka lite B-negativt blod. Även här kan jag nämna en toppenpresent som kom till användning, en fiskehatt med myggnät. Sarah vs myggen = 1-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar