söndag 26 december 2010

Tidsfördriv

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Mjo, började plugga på Medlefors. Flyttade in i en 3:a. Storbakade med mormor förra veckan!
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag hade inget.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jaddå, Sandra fick nummer 2 i februari och Pias 2:a bakas i magen just nu.
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, tyvärr. Min fina farmor...
5. Vilka länder besökte du? Inga alls. Det blir Tunisien i juni 2011!
6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011? En utlandsresa, hihi. En lite bättre (oftare fungerande och billigare i längden) bil. Extrajobb.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? En hel massa säkert. Man kommer ju ihåg händelser mer än datum, men: 10 februari, Hjalmar föddes. Min födelsedag. En kväll i oktober. 1 november, vår 8 års dag. När vi varit ner till Falköping. Kusinträffen. När vi var i stugan i Hörnefors. Pia och Jonas födelsedagsfester, de fyllde 30. 9 december... osv.
8. Vad var din största framgång 2010? Att jag började plugga efter min sjukskrivning och att jag började med hästar igen.
9. Största misstaget? Inget särskilt tror jag.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Förkyld och dunderförkyld, det är väl det enda.
11. Bästa köpet? Vårt Wii i början av året.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Nöjen, kläder, inredning. Typ.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja massor. Olof, vännerna, släkten, min klass.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Alla nya som går på radio eller finns på spotify. Bara inte Robyns kräklåtar.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det har varit många och fantastiska toppar, men ett par djupa dalar också såklart. Men jag tror att jag varit gladare än förra året, så gladare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Det klassiska, tränat mer. Jobbat extra.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Grubblat.
18. Hur tillbringar du julen? Med familjen utspritt på lite olika dagar. Och med vännerna såklart.
19. Blev du kär i år? Nej inte år, jag är kär sedan länge :)
20. Favoritprogram på TV? Grey's Anatomy, House, The mentalist, Two and a half men.
21. Bästa boken du läste i år? Att välja glädje - Kay Pollack, alla Twilight.
22. Största musikaliska upptäckten? Deuter.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Typ allt! Yogamatta, pilatesboll, avslappningsmusik, träningsdvd, hästböcker, andra kloka böcker, ridspö och sporrar.
25. Något du önskade dig men inte fick? Nej, jag fick ju typ allt jag ville ha... :)
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Fick besök av goa människor och fikade gott.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det är klart, om allt jobbigt inte varit så jobbigt.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Enkel, fin.
29. Vad fick dig att må bra? Olof, släkten, vännerna, hästarna, värmen, fiske, filmer, wii-spelande, klasskompisarna, roliga lektioner osv.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Robert Pattinson! Eller Edward Cullen som man hellre vill kalla honom.
31. Vem saknade du? Alla goa människor i södra Sverige. Farmor...
32. De bästa nya människorna du träffade? Hälsovägledarna, alltså min klass! Så underbara allihop.
33. Vad ska du göra på nyårs? Vi ska på fest hos ett par bekanta och ha det fantastiskt skoj och skåla in ett nytt fantastiskt år tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar