fredag 12 augusti 2011

Idag skiner solen extra mycket på mig

Inte endast för att jag redan fått helg, för att dagen ska inledas på ett ypperligt sätt med bodypump på Friskvårds, för att storebror med respektive som jag inte träffat på 1 år kommer upp från södra Sverige, för att jag och Tobias ska anta en STOR utmaning imorgon eller för att det just idag kan vara sista gången för den här sommaren vi får känna solens värme!

Nej, inte bara därför. Utan också för att jag nådde ännu ett stort delmål idag! Min resa började egentligen redan i vintras, men sedan 19 juni har jag stramat åt tyglarna ännu mer - och det ger resultat. Jag har stått på en platå ett tag men nu äntligen lossnade det! Jag bockar av det och blickar redan mot nästa, vilket inte alls känns omöjligt eller orimligt, och DET mina vänner, det är stort...

Träningen går bara bättre och bättre och det är så kul samtidigt som det är rena terapin. Den senaste tiden har jag förundrats över hur jag nånsin kunde sluta röra på mig... men allting har var väl sina orsaker även om man inte förstår dem. Hur som helst, det är kul - och inte nog med att bodycombat är den roligaste träningsformen jag vet, de jag tränar med älskar det precis lika mycket som jag! Så att vi delar glädjerusen innan, under och efter passen förstärker upplevelsen också! Det är så fantastiskt kul helt enkelt! Och särskilt tack till Sara som först lånade ut och sedan gav mig ett par av sina boxningslindor, du är så snäll! :) Våra duktiga instruktörer brukar ha på sig boxningslindor under passen även om vi bara slår en låtsasmotståndare i luften, och det ser ju himla tufft ut men jag har som inte tänkt så mycket på det... tills jag testade vill säga! Nu är jag helt fast och kommer inte köra ett pass till utan lindor!

Jag skulle kunna fortsätta babbla på men klockan går och jag ska dra mig till Friskvårds! Men jag tror ni fångar känslan jag har idag!

Så istället passar jag på att i farten rikta ljuset på Sara, som inte bara är en grymt rolig och underbar person, hon är också en stor inspirationskälla för mig! Kika in på hennes blogg och inspireras över vilket enormt jobb hon gjort under sin resa, eller bara le, hon är nämligen duktig på att skriva också! www.moonfruit1986.blogspot.com Kram på dig Sara!

2 kommentarer:

  1. Åh vad du är gullig! Du är en av mina stora inspirationskällor också, och det är alltid så himla kul att träna med dig! Du gör det så fantastiskt bra, och är så himla fin :) KRAM på dig med!

    SvaraRadera
  2. Och GRATTIS till det nådda målet! Du är så himla bra, hejja dig!

    SvaraRadera