lördag 13 augusti 2011

Utmaningen, vilken dag, vilken sommar!



I våras blev jag sjuk lagom till Hälsovägledarnas klassresa till Övik, så jag missade att klättra upp för Skuleberget. Jag hade hunnit tagga till och längta efter det så självklart blev jag enormt besviken, men jag gav mig tusan på att jag skulle dit och göra det ändå... Min käre vän Tobias var inte särskilt svårövertalad på att hänga med och idag bar det av! Vi kom dit, säkerhetsutrustningen åkte på, snabb genomgång, vi blev nervösa, vi klättrade och vi klarade det!

Vädret var helt fantastiskt, humöret var på topp och självklart hade jag kameran i högsta hugg och fick mängder av bilder som ska framkallas. Själva klättringen gick bra, det var mest däremellan när man stannade upp och fotade, försökte njuta av den fantastiska utsikten som var så enormt vacker att det nästan var svårt att ta in, eller vände sig om och råkade titta ner som man kände hur skakig man egentligen var i benen och händerna, och adrenalinet som pumpade!

Det var grymt, vilken upplevelse! Jag kände mig så levande! Fantastiskt... Vi tog den vita leden, jag ska börja bearbeta Tobias redan nu inför den röda leden lagom till nästa år... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar