måndag 22 augusti 2011

Om uppskattning

1. Jag hade min sista dag för sommaren på mitt jobb idag. Jag har haft en supertrevlig och fin sommar på många sätt, inte minst på jobbet, så det var med lite blandade känslor jag traskade dit imorse. Att någonting man kommit in i och tycker om ska ta slut, det är ju så himla tråkigt! Dagen flöt på bra som vanligt. Efter lunch bjöd jag på fika. Det är så jag är, har man uppskattat tiden så kan man tacka för sig, varför inte med fika. Och det blev ju uppskattat såklart. Många kramar, tack och lyckönskningar delades ut till den blivande studenten. Jag blev även "tagen på sängen" och visste inte riktigt vad jag skulle säga. Jag fick en fin blomma av en brukare. Som tack för den här sommaren och för "ett enastående arbete". Jag blev hemskt rörd! Men också glad givetvis. Att jag fått möjligheten att vara på ett sånt bra ställe hela sommaren och att de är nöjda med mig och det jag kunnat ge, uppskattning!

2. Jag har 2 veckor till förfogande innan mina studier drar igång. Kan ni gissa vad jag främst ska fylla min tid med? TRÄNING! Inleddes idag med bodycombat och core. Ren och skär glädje, är vad det är! Att jag är frisk, att jag mår bättre och bättre och har möjligheten att utveckla mig själv i en riktning som jag vill, varje dag, uppskattning!

3. Vänskap. Som man bara har med ett fåtal personer. Som vet allt om en, och som du vet allt om. Som är kravlös, ärlig och underbar. Personer som lyfter en, om och om igen. Genom glädje och skratt, eller genom sorgen och det svåra när man behöver det som mest. Att kunna ha sådana människor omkring sig, att få uppleva sån vänskap, att kunna ge av sig själv till någon som gett av sig själv till dig, det bör tänkas på oftare, uppskattning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar