söndag 11 september 2011

Om veckan

Upprop, kursstart, ny klass, nya lärare - jamen ni vet, nya intryck, degigt i bollen! Men tack vare nollningen förra helgen kände man ju igen ganska många ansikten. Måndagen avrundades med grillning vid Nydalasjön aka kärleksudden med goa nollor och faddrar.


Ja, eller den dagen tog som aldrig slut... På bussen hem började jag frysa och få ont i halsen. Natten innehöll därför ovanligt lite sömn och toppades med feber, så jag inledde skolstarten med att dra på mig en riktig dunderförkylning. Ipren och jag blev goda vänner ett par dagar, men nu har vi återgått till vår normala relation där vi inte umgås lika frekvent. Det passar mig bäst!

Förkylningen sitter dock i än... Förutom att jag har svårt att vänja mig vid min röst som låter som en pajkstackare i målbrottet och att jag, så klart, är less på att vara förkyld och känna mig tömd på energi - så har jag mitt i allt det enormt mycket träningsabstinens! Även om det har varit fullt upp i veckan så känns det som att jag tappat någonting, alternativt att det är någonting viktigt jag har glömt. Det är något som saknas helt enkelt! (2 pass bodycombat, 1 pass core, 1 pass bodypump och 1 pass MEGAMARATON, vilket skulle varit mitt första, för att vara exakt) Hm, det kanske inte är så konstigt att jag har den känslan då...

Hur som haver, veckan har gått fooort och vips var det fredag och fest igen. Jag tänkte att alkohol kanske skulle ta hand om mina baciller... Or something like that... Det var en trevlig förfest med bland annat nolledans och teamsång, sen höll det dock på att bli pannkaka av kvällen då vi inte tog oss in på en studentpub då det var så otroligt mycket studenter ute, men jag och några riktigt trevliga typer styrde upp det hela och drog in till stan på Allstar istället, vilket var sjukt kul! Det gjorde typ hela kvällen!



Jag trycker i mig C-vitamin och antioxidanter och hoppas på en snabb förbättring, men som det ser ut nu blir det ingen bodycombat eller core imorgon heller... muttermummel. Nåväl, solen skiner! Studentlivet är nice! Klassen verkar toppen! Livet leker! Man får se det så istället!

Nu ska jag vara vuxen och styra upp den här dagen och göra bort veckostädningen, laga matlådor för nästa vecka och ta tag i tvätten. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar