onsdag 28 december 2011

Del av mitt 2012



Jag har länge velat åka till Spanien. Jag läste spanska i gymnasiet och tyckte det var himla kul. Plus att min spanskalärare som fullkomligt avgudar landet överöste en med dess charm och kultur, så jag var fast redan då. De senaste veckorna har tankarna återkommit till att jo, dit vill jag åka. En sista minuten efter sommaren eller så.

Men tankarna har inte försvunnit utan bara växt och blivit fler. Vilket resulterat i 6 lånade böcker - om landet, värt att se/besöka, samt några om klättring och vandringsleder. Alla ligger fint uppradade på nattduksbordet och slåss om plats med lampan... Tanken på att göra något häftigt när jag ändå är där har lett till efterforskningar om Via Ferrata leder, vilket de så klart har där borta! Och efter ytterligare några timmars letande, så lutar det mot Barcelona, för ca. 6 mil från centrum finns den här vandringsleden, Baumes Corcades. Som ser helt makalöst grym ut, och får hjärtat att picka på snabbare av bara tanken på att ta sig igenom den!

Så i augusti. Efter sommarjobbet. Innan 3:e terminen drar igång. Är det jag som sticker till Barcelona! För att hanka mig fram och träna på min spanska. Insupa den spanska kulturen. Säkert se helt fantastiska saker. Sola och bada. Och ta mig igenom den där klättringsleden. För att jag vill och för att jag kan, och för att livet handlar om just det. OM jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar