lördag 10 december 2011

Snön ligger vit på gator och torg

Och jag har varit uppe ett par timmar redan för att plugga. Ambitiöst enligt vissa, men högst nödvändigt tyvärr, då den här helgen ska rymma så många trevligheter, förutom allt plugg!

Igår eftermiddag var jag till exempel på Leos lekland med Lina, William, Sara och Dino vilket var helt och hållet awesome! Resten av helgen bjuder på numera traditionsenliga moment, så som grötfest med släkten ute i Granliden och julbak med min allra käraste herr Wass denna lördag, och imorgon ett besök på ridhuset för att se på luciashowen.

Det må vara mycket att klämma in, mycket att plugga som ännu inte har fastnat, en träningsabstinens som heter duga på grund av den här sega förkylningen och en aning trist att titta ut när vädret bjuder på snöstorm utanför, men vad gör det? Vi vänder på det istället! Det är juletid! Snön som lyste med sin frånvaro är äntligen här! Den mysigaste tiden på året är här! Förkylningen är snart över och jag ska återgå till mitt normala mönster med underbar träning! Än finns tid att nöta anatomi och fysiologi, mer kommer att fastna! Och snart är tentan gjord och det är "jullov" (dock med modifikation; innebär en massa plugg då med), but still, julen är en underbar tid och den är nu! Passa på att njut av den!

Joy lies in the fight, in the attempt, in the suffering involved, not in the victory itself - Mahatma Gandhi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar