tisdag 20 december 2011

En celsius för mycket

I helgen var jag lite ostrukturerad och vände på dygnet. På söndagen försökte jag styra upp det med att inte sova särskilt länge, vilket alltså resulterade i lite för lite timmar på sömnkontot. Jag var ändå taggad på söndagens tabata, så jag sörplade i mig en mumsig Celsius innan passet för att kicka igång den sista energin. Det funkade riktigt bra! Träningen gick över förväntan och jag somnade som en prinsessa på kvällen. Måndagen bjöd på en träningsvärk som hette duga och en trötthet i kroppen som inte var nådig. Jag nickade till på en föreläsning, vilket aldrig hänt förut... Så jag körde samma upplägg inför combaten, en liten celsius, och visst tusan gick träningen bra!

Men sen blev det sådär som det vart första gången jag testade Celsius i somras. Koffeinoverload eller någonting - jag kunde inte somna på kvällen! I timmar låg jag och vred och vände på mig, för jag var verkligen trött, men att somna var helt omöjligt. Med 1,5 h kvar tills jag skulle gå upp och jag som fortfarande inte hade lyckats hälsa på John Blund, bestämde mig för att inte åka till Umeå och kämpa mig igenom 4 h föreläsningar, utan att istället ta det lugnt och försöka ta igen mig under dagen.. Vid 8-snåret började jag äntligen gäspa så då kunde jag ÄNTLIGEN somna, men sov bara 4,5 h så att jag ska kunna sova inatt. Verkligen märkligt!

Och slutsatsen av det hela blir? Tja... Du och jag Celsius, kanske att vi kan vara bekanta som hörs då och då, men två dagar i rad, är tyvärr för mycket...

1 kommentar:

  1. Men Celsius! Vilket svek av den... Fast jag kan känna igen mig lite, särskilt på onsdagar. Då kan träningsadrenalinet tillsammans med celsius göra så att det tar ett litet tag att somna. Men inte sådär. Aldrig sådär. Oroa dig inte, jag dricker en celsius åt dig :)

    SvaraRadera