fredag 31 augusti 2012

Förkylt och regnigt i Barca

Det verkar gå trögt med klättringsplanerna. Det har blivit några mail fram och åter, senast kl 12 idag ska de höra av sig, få se om det är möjligt att fara eller hur läget är på berget. Får jag ett "OK idag kör vi" kommer jag stålsätta mig och pallra mig iväg. Uteblir det, så kommer det kännas väldigt, väldigt tråkigt... Men min kropp skulle inte vara annat än tacksam. Igår vaknade jag upp förkyld och tom på energi... Ytterligare något att vara med om!

Efter en lugn förmiddag i vilande läge drog jag mig ut vid lunch. Åkte tunnelbana till hamnen och fotade. Där, upp mot berget Montujic, från en pir in mot staden. Sen gick jag på L'Aquarium d' Barcelona och såg en massa häftiga fiskar! Och åkte genom en tunnel där akvariet var byggt runt en så att fiskarna kunde simma ovanför en, och där fanns det HAJAR. Hur coolt som helst!

På väg därifrån ösregnade det, men det var ganska svalkande då temperaturen visade 32 grader innan. Jag tog mig till vandrarhemmet sen kraschlandade jag och sov nån timme.

Jag sov bättre inatt. Tror jag är lite piggare, men inte alls hundra.

//Sarah, försnyld och snorig men ändå lika lycklig i Barca.

1 kommentar:

  1. Tråkigt om klättringen inte blir av, men wow vilken resa ändå :)

    SvaraRadera