onsdag 29 augusti 2012

Hola amigos

Imorse var jag ute och fotade i vackra Parc de Ciutadella när solen började gå upp. Det var så härligt att gå bland blommor, buskar och olika träd kontra stadens alla byggnader. Barcelona är verkligen vackert, jag vet inte hur många hus jag fotat, men det är någonting med naturen som får mig att gå igång och känna mig extra levande. Natur, djur och vatten. Jag var ute redan vid 8, så när jag hittade Barcelonas Zoo hade de givetvis inte öppnat än, men det blir ett besök dit också.

Idag skulle jag egentligen ha varit till Montserrat och klättrat - höjdpunkten och pricken över i:t på hela resan! Men det blev inställt på grund av dåliga väderförhållanden på berget. Jag inväntar ny information om vilken dag det blir!

Istället kollade jag in DiR Claris och startade dagen med ett pass Bodypump! 3 dagars träningsledigt - grymt skönt att få röra på musklerna igen! Bra luftkonditionering därinne, men så klart väldigt, väldigt varmt ändå. De körde samma program som vi kör hemma i Skellefteå så det var välbekant och bra. Lite lustigt att köra med spansk instruktör dock ^^

Nu ska jag ta en liten siesta innan det blir ut och leta middagsställe i varma, vackra Barcelona. Det är fortfarande väldigt overkligt att jag är här, en dröm blir verklighet precis nu! Jag har svårt att sätta ord på hur fantastiskt det är. Men jag har det bästa av två världar: den här semestern och upplevelser i Spanien, och en underbar verklighet där hemma. Mitt hem, min familj, mina underbara vänner, träningen (tro inte att jag glömt att det är bodycombatonsdag idag!), mina övriga intressen, plugget och sist men absolut inte minst, snarare tvärtom - Linus, finaste mest underbara Linus <3

//Sarah - lycklig, harmonisk och lite solbränd.

1 kommentar:

  1. Bodycombatonsdag!!! :) Det låter verkligen underbart, sådär underbart att det liksom smittar av sig på ett lite regnigt och grådaskigt Skellefteå! Du är så himla tuff Sarah, tack för den där lilla soliga inblicken :)

    SvaraRadera