måndag 26 november 2012

Styrkeveckan förlängdes till och med idag


Måndag: Kettlebells (Axlar)
Tisdag: Vila
Onsdag: Spinning + Bodycombat (Undantaget på veckan)
Torsdag: Ben
Fredag: Rygg Vila
Lördag: Vila
Söndag: Bröst + mage Vila
Måndag: Bröst + rygg

Kettlebellspasset gick riktigt bra, jag hade bra kläm i axlarna så jag avslutade med några extra övningar i gymmet efteråt. Onsdagen gick bättre än förra onsdagen som var första gången jag testade spinning innan, så jag kommer nog att fortsätta med att slänga in spinning innan när jag kan, det verkar bara lite roligare och roligare!

Benpasset gick över förväntan, jag slängde in en gammal favorit för rumpan/baksida lår - raka marklyft, upp till 47,5 kg. Jag fick ruggigt bra kontakt direkt och träningsvärk som känns än idag (!). Annars körde jag sittande benpress upp till 112 kg och utfall med hantlar, upp till 15 kg/hand. Jag tänkte återkoppla lite till min vår/sommar och mitt krånglande högerknä och berätta att jag fortfarande känner av det emellanåt. Ibland ganska mycket, ibland lite. Jag känner mig dock väldigt begränsad i min träning då jag oftast får ganska ont när jag gjort tunga benböj, som jag numera utesluter, men det gör att jag ändå kan känna av det när dagen efter benpress. Ibland känns det också vid vissa vridningar när jag kör combat. I fredags var jag till en läkare som gjorde diverse tester, inga tester indikerar menisk, korsband eller ledbandsskada - vilket så klart är positivt! Men ändå jobbigt, för mina besvär kvarstår ju... och jag blir rädd inför framtiden, att det ska börja göra mer ont och jag känner mig ganska lost i vad jag ska göra för att förhindra att det blir värre, samtidigt som jag vill utveckla benträningen också. I och med att det inte indikerar någon skada vill inte läkaren remittera mig vidare för en magnetkameraundersökning, vilket jag själv önskade då jag misstänker att det är något med mjukdelar ändå snarare än nåt med benen. Så det vart som tvärnit där. Han tyckte att jag skulle gå via en sjukgymnast igen och DÅ om det inte blev bättre skulle han remittera mig vidare. Så till veckan blir det ett återbesök där få se. Jag kommer erbjuda mig att träna där så han får se, peta på teknik, ge tips, vad som helst - för nånting är det jag gör, med muskulaturen eller i knät som är galet, jag hoppas vi ska kunna lista ut vad bara...

Idag blev det ett bröstpass på förmiddagen tillsammans med älsklingen, härlig start på dagen! Tre olika övningar. Bänkpress upp till 45 kg, sned bänk med hantlar upp till 15 kg/hand och cable cross upp till 40 kg.


Sen ikväll, som för att sätta punkt på styrkeveckan, blev det rygg. I fredags var jag alldeles för trött att träna, i lördags var vi iväg till Umeå och igår var det fullt upp hela dagen, så det är inte alltför tokigt efter 3 dagars vila. 


Det blev marklyft upp till 60 kg, hantelrodd upp till 20 kg/arm och latsdrag upp till 100 lbs, vad det nu blir i kg. Jag har skrivit upp det men orkar inte kolla, haha :) NU laddar jag om för cardiovecka igen!

Bjöd för övrigt herr Wass på lunch idag som delade med sig av det här fina kortet från Sandras bröllop, tripp trapp trull står vi uppradade så fint! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar