torsdag 10 januari 2013

Det här med nyårsmål

2011 vände jag blad till ett helt annorlunda liv än det jag lever idag - jag fick ett nytt perspektiv till mig själv. Jag började hitta sidor och egenskaper hos mig själv som jag tycker om, är stolt över och vill identifiera mig med. Styrkor jag inte trodde fanns, i alla fall inte hos mig. 2011 gick från lågt - till topparnas topp. Det var en tid av självutveckling, jag växte som människa. Och jag var för första gången på lång tid genuint lycklig. De känslorna inledde jag mitt 2012 med. Med fokus på vad som bidragit mest till att stärka mig själv och en stor dröm - formulerades tre mål för året.

Att fortsätta gå ner i vikt.
Jag gick ner 7 kg och nådde därmed ett normalt BMI!


Att byta ut träningsgarderoben.
Det gjordes med råge - fler linnen, träningsbh:ar och tights byttes ut.



Att åka till Spanien.
Efter sommarjobbet, innan skolan började om, åkte jag till Barcelona. Jag hade det helt underbart - alldeles själv. (Även om jag var mitt i nykärsbubblan och längtade hem nåt så kopiöst efter Linus)













Alla mål blev uppfyllda. Och mer därtill. Jag vågar mer, vill mer, siktar högre och vinner mer. Jag har till exempel upptäckt att jag tycker om att spela gitarr. Att styrketräning är fantastiskt kul, att jag kan mer än jag tror och att det ger fina resultat. Flugfiske - flugfisket förtjänar ett eget kapitel! Men man kan väl säga att jag är hooked och att jag älskar det. Och om jag var lycklig 2011, visste jag inte att lyckobarometern skulle skjuta i höjden över topparnas topp efter den där sommardagen i juli när jag och underbara, finaste Linus (jo, han heter till och med så i min telefonbok) träffades.

Månaderna därefter är fyllda av pirr, nervositet, skratt, lycka, lust, ömhet, glädje, energi, närhet. Ärlighet. Tillit. Trygghet. Kärlek. Och en överväldigande känsla av tacksamhet. Över att jag får må såhär. Känna såhär. Älska och vara älskad. Göra det jag vill, nå mål, sätta nya, våga sikta högre. Överväldigande. Fyllt av tacksamhet. Och lycka.

 Med det sagt, så klurar jag vidare på mina mål för 2013. Från att vara ha varit den som helst inte sätter upp mål, cirkulerar det nu lite för många i mitt huvud! Jullovstider och plugget har gjort att jag inte formulerat dem klart - men snart så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar