måndag 11 juni 2012

Håll i hatten (eller plånboken)


Och prisa Gud för skatteåterbäringen.

Det som började som gårdagens spontanrunda på stan för att använda mitt presentkort till något träningsfint, övergick till dagens garderobsrensning. Som i sin tur övergick till ett tillstånd av småstress... när "för stort" högen blev ganska enorm och det började eka tomt i garderoberna gällande sommarkläder. Nog för att jag gärna går runt i myskläder eller träningskläder för jämnan, men snart drar sommarjobbet igång och där kan det ju vara bra att ha något anständigt att dra på sig som inte är för varmt. Så. På 24 h har jag lyckats bli 1 träningsbh, 2 träningslinnen, 1 par träningstights, 3 par trosor, 2 kavajer, 1 skjorta/blus, 2 par shorts, 2 par leggings, 2 t-shirts och 6 linnen rikare. Jag känner mig lite som en brottsling som kommit ut ur fängelset för tidigt... Det var så längesen jag faktiskt hade råd att shoppa att det är så ovant. Men det var högst nödvändigt! Nu skulle jag bara hittat mig en ny bikini innan finvädret kommer, så brännan blir rätt och folk slipper fiska upp bikinidelar i vattnet om jag ska bada :)

1 kommentar: