fredag 8 juni 2012

Inte formbilder, men en titt i backspegeln på en olycklig och ohälsosam sanning, men också vägen mot något bättre, den bästa versionen av mig själv

Utgångsläget vintern 2010/2011
Som mest 85 kg
BMI: 32,2
Midjemått, mellan revbenens slut och höften: 96 cm
Magen, strax under naveln: 116 cm




Från Friskvårdsfesten i februari 2012, vikt cirkus 71 kg




Today

68,1 kg
BMI: 25,8
Midjemått, mellan revbenens slut och höften: 75 cm
Magen, strax under naveln: 94 cm

- 16,9 kg
Snart INTE längre överviktig
- 21 cm runt midjan
- 22 cm runt magen

Lite drygt 1,5 år emellan. 16,9 kg lättare, men minst 7 miljoner gånger piggare, gladare, starkare, nöjdare och mer tillfreds med mig själv. Vem jag är och vart jag vill. Jag är inte i mål än. Min viktresa är inte klar, men jag har kommit en bra bit på väg. När jag bockar av det sista målet kommer jag med största sannolikhet att sätta upp nya mål. Eller förfina de som redan snurrar runt i skallen. Det är det absolut bästa med hela min resa. Det där som jag hittat där inne i mig själv, känslan av att jag kan. Och ni vet, kan jag - då kan vem som helst!



7 kommentarer:

  1. guuud va ja är så imponerad av dig!! du får gärna dela med dig av tips! :D skulle inte skada mig att gå ner åtm 5 kg!

    SvaraRadera
  2. You go girl. Satan i gatan så bra du gjort det =)

    SvaraRadera
  3. Finns inga ord på din prestation ! Du är bara en mormor & morfars stolthet även utan denna resa ! Vi älskar DIG över allt på jorden. Kramar

    SvaraRadera
  4. Sarah, du är så inspirerande! Jag har verkligen uppmärksammat din prestation och jag imponeras! Du verkar vara otroligt stark och envis, du kommer inte ha några problem med att nå ditt mål! (och dina framtida mål!) Verkligen jättebra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Du är så grym duktig sarah!!!! Vilken vilja du har - imponerande. Det strålar om dig du är så fin! Kram

    SvaraRadera
  6. Sarah Söderlund, du är så himla bra - att det finns inte ord! Vilken resa du har gjort, du är en sådan stor inspiration :) Hejja tjejen!

    SvaraRadera
  7. Otroligt bra jobbat!
    Du är helt grym fina fina Sarah <3

    SvaraRadera