måndag 18 juni 2012

Lyckliga gubben har humor




"Ingen sommar utan puppor"

Jag har snart läst ut mina böcker om flugfiske. Imorgon ska jag ära biblioteket med ett besök och låna nytt. Kanske inte så många den här gången, jag borde börja ta tag i spanskaläsningen inför Barcelona. Det finns ju någonstans i bakhuvudet, måste bara leta fram det.


Kvällens fångst, en fin abborre. Och ytterligare en underbar kväll vid vattnet. På självaste midsommarafton ska jag och Tobbe styra upp en fisketripp till Varuträsk och förhoppningsvis hyra en båt. Kommer bli helt awesome! Och någon dag framöver ska jag hyra ett flugfiskeset på cykel- och fiskecenter och flugfiska i sinne. Och kanske höra mig för lite vad jag ska köpa mig för spö. Något surt att vänta till slutet på augusti, men den som väntar på något gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar