tisdag 10 juli 2012

Mera cardio needed

Dagens bodypump fick utebli. Jag har fortfarande rejäl träningsvärk från söndagens styrka överkropp, så jag tänkte låta musklerna vila ordentligt till morgondagens combat och core.

Istället ignorerade jag regnet och gav mig på en löptur. Både härligt och grymt jobbigt! Jag håller nästan alltid samma hastighet hela vägen när jag löper, jag försöker också att öka den hastigheten såklart vilket jag fortfarande gör, men. Jag har tappat lite kondition sen jag började med styrkan. Idag pressade jag till 4 km, med en kort paus också. Men att fortsätta längre än så var omöjligt. Jag brukar fixa 5-6 km. Dessutom har jag ett sånt där fånigt mål med löpningen, att kunna springa 1 mil. Det kändes lite avlägset idag. Så mera löpning får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar