måndag 23 juli 2012

Några timmar vid Bureälven

En bil. Frihetskänsla. Vacker fiskekväll i hemtrakter.

I 19 år växte jag upp i Bureå och fiskade lite här och var, men aldrig på andra sidan E4:an. Kanske för att jag aldrig testat flugfisket förrän nu. Där ska det i alla fall vara det bästa strömfisket efter öring och harr.  Ikväll var jag dit. Ovanför Strömsholm. Jag följde Linnéstigen upp mot Bursjön. 


Levde lite farligt och vadade ut i mina små stövlar. Fick blöta sockar och byxor rätt snabbt. Vattnet var dock varmt och det var fantastiskt vackert.




Kom upp till Flottarbron tillslut. Kolla utsikten. Jag skulle kunna sitta där i timmar. Första bilden är från bron till vänster, andra är från bron till höger. 


Stod ganska länge och svingade nedströms en bit nedanför bron, jag behöver nog utöka min utrustning för att något större ska vilja nappa. Fick upp några små mörtar och en pluttöring. Jag längtar efter all fiskeutrustning jag ska köpa. Vadare. Spö. Väst. Fler och större flugor. Allt i sinom tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar