måndag 16 juli 2012

Spontanitet, första firren på mothugg och återhämtning




När jag var beredd att kasta in handduken för dagen alldeles för tidigt i lördags fick jag ett spontant sms av en arbetskamrat: "Släpp hantlarna och ta en öl?". Det var precis vad jag behövde. Det fick mig att le och samla kraft att äntligen vända mitt tråkiga humör och det blev det en toppenkväll. Älska spontanitet.

Jag jobbade dock igår. Efter 3 h sömn. Visst gick det också, jag fick känna mig lite ungdomlig igen som klarade det. Efter den gråmulna förmiddagen vände ju också vädret till en vacker sommarkväll och jag längtade ut till vattnet. Så jag trotsade den överhängande tröttheten och tog mina fiskegrejer och cyklade ut. Med Ted Gärdestads Oh, vilken härlig da' i lurarna krokade jag min första firre på mothugg med flugspöt! Fantastisk känsla. Om man ska slänga in lite humor så kan jag väl tillägga att jag trodde att det var en mört och betraktade den inte särskilt noga, därav det inte så speciella fotot, men sen fick jag minsann höra att det kan ha varit en liten harr. Ett nytt besök på biblioteket är på sin plats kanske? Behöver lära mig kännetecken för olika firrar.

Skulle ha tränat ikväll, men när jag knappt tog mig upp ur sängen imorse styrde jag om planerna till hemmapyssel och lite matlagning. Återhämtningen är minst lika viktigt som själva träningen. Imorgon väntar ett besök hos en sjukgymnast för en slags besiktning av mitt knä, få se vad han/hon har för intressant att säga om det. Det är bättre att kolla upp en gång för mycket och kanske få något svar eller något tips på vägen än att tuffa på som vanligt och gå runt och undra. Man ska ju hålla i så många år till!

2 kommentarer:

  1. Oh herregud! Det känns som att jag kan det här, mörten har röda ögon va? Och vilken fisk är det som är täckt av massa slem? Man får typ sanera håven efter dom! Fasen, nu kanske jag vill ut och fiska :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag har läst mig till att mörten inte måste ha röda ögon :o Finns det nån firre med extra mycket slem? Haha :D

    SvaraRadera