tisdag 24 april 2012

Och om nya utmaningar

Bästa Josefin på bästa Friskvårdskompaniet (johodå!) kom med en kul idé på deras blogg i helgen! En utmaning mot sig själv, på valfritt sätt, under 6 veckor med start igår. Hon radade upp en finfin lista där jag ville ta mig an... typ varenda en! Men efter lite övervägande och helgens nyfunna inspiration av styrketräningen så blev min mål:

- att utöver "de vanliga" passen combat x 2, pump och tabata få in ett pass STYRKA per vecka, troligtvis överkropp/underkropp varannan vecka
- samt att öka vardagsmotionen med 3 promenader (á 5 km) per vecka

Så det är vad jag kommer pyssla med framöver! Alltså 1 pass styrka (istället för löpning) och 3 promenader/vecka, utöver det jag brukar köra. Upplägget ser ut som såhär, på ett ungefär:

Måndag: VILA, men promenad
Tisdag: Bodypump
Onsdag: Bodycombat
Torsdag: Tabata
Fredag: VILA, men promenad
Lördag: Styrka + promenad
Söndag: Bodycombat

Faktiskt så är jag sjukt nyfiken på det här med styrkan! Jag letar och läser och suger åt mig information som en svamp. Måste nog ta en sväng förbi biblioteket också, kanske redan imorgon! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar