fredag 4 maj 2012

Fredag betyder VILA, men fokus ligger på träningen

Den här veckan har gått som planerat so far:

Måndag: bodycombat + 5 km promenad
Tisdag: bodypump
Onsdag: bodycombat + 5 km promenad
Torsdag: tabata, benfokus

Måndag-tisdag drogs jag med träningsvärk i överkroppen och den där extra tröttheten från söndagens styrka. På combaten gick det bra, men det kändes av på pumpen. Jag hade tillräckligt med energi, men jag fick fokusera nanting för att komma åt den och klämma ur det sista. Efteråt var jag helt färdig, ville typ bli matad, så trött var jag O.o Men fokus mat och tillräckligt med sömn. Det här med tidiga kvällar och early mornings har som blivit min grej! Och egentligen, hur härligt är det inte att ha så mycket av dagens ljusa timmar framför sig.

Lagom till att överkroppen började kännas okej har underkroppen fått känna på att den lever. (Och värre ska det bli...) Det nya combatpasset är så sjukt kul och tufft för benen! Dessutom var det benfokus på tabatan och det är ju nästan för bra för att vara sant. Jag har nog ont i precis hela benen idag, träningsvärken smyger sig på och konstigt vore väl annars. Vi körde till exempel utfall från brädan, på högsta nivån som sist, men den här gången fokuserade jag på att förlänga steget så långt bakåt jag bara kunde, djupet har jag redan, och hej bara vilken skillnad! Rumpan känns blytung.

5 dagar i rad har det blivit så nog behöver kroppen sin vila. Men veckan är ju inte slut än! I helgen väntar en till promenix och styrka underkropp. Någonting sånt här hade jag tänkt mig: benböj, raka marklyft, utfall med vikter, benpress, bencurl. Tungt. Ohhh jag längtar.

Som om inte det var nog så har jag hittat ännu mer INSPIRATION. Kolla in liksom! Videon med burpees, armhävningar och pull-ups är ju helt awesome. Pull-ups introvideon tänker jag testa på! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar