söndag 6 maj 2012

Nedre rygg, check


Där är det väääldigt stelt och stumt idag. Töjer och sträcker, inte minst höftböjarna, men nog passar det bra med ytterligare en vilodag.

Har varit ute på min promenix vilket från början kändes väldigt tragiskt för det var helt vitt ute... men efter 1 h av solsken var det mesta borta, komsi komsi våren och värmen! Det här har varit en bra vecka, helt enligt planerna: combat x 2, pump, tabata, styrka underkropp, promenad x 3.

Jag blir lite fundersam på det här med träningsvärk dock. Det är typ bara i nedre rygg jag har träningsvärk? Inte i låren, varken bak- eller framsida, eller rumpan. Möjligtvis yttepyttestelt, men inte mer. Skulle jag ge mig på combat eller ge mig ut och löpa eller någonting, så skulle jag säkert känna att jag inte har så mycket kräm i benen (sist kände jag av det på tisdagens pump när jag hade kört styrka underkropp på lördagen), men bara nu har jag inte ont. När jag tränar i vanliga fall får jag nästan alltid träningsvärk och jag har sett den som kvittot på ett bra pass. Nu har jag hunnit med 3 pass styrka, och det är endast nedre rygg jag fått "ren" träningsvärk i. Men å andra sidan kommer tröttheten som ett brev på posten efteråt, och håller i sig minst 2 dagar. Den tröttheten kommer inte av den vanliga träningen. Så, måste träningsvärk vara ett kvitto på ett väl genomfört pass? Hur funkar det för er? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar