tisdag 29 maj 2012

Mitt lilla hjärta


Vad det gör ont i mig när du inte mår bra. I söndags visade han symtom på att något inte var som det skulle med urinvägarna igen. Han jamade när han kissade och slickade sig mer än vanligt. Igår verkade det bättre och jag blev något lugnare. Men så i eftermiddag vart det sämre igen... Sånt där hemskt jamande, ännu mer slickande och fler besök på lådan. Jag kontaktade veterinären och bäste Tobias följde med dit. Det var inte stopp så han kan kissa, men det var svårt att föra in katetern (svullet och kristaller i urinen) samt ful urinsticka... Antibiotika och ett särskilt veterinärfoder. Måtte det hjälpa! Du ska inte behöva ha sådana besvär och du ska inte behöva lida, lilla kisse. Men för den skull vill jag inte att du ska sluta vara min kisse riktigt än. Det blev min eftermiddag istället för bodypump. Skulle verkligen behöva göra av med energi, så tror det får bli ett tabatapass här hemma. Bredvid den sovande lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar