torsdag 17 maj 2012

Start studying already!


Jag har blivit fantastiskt duktig på att dra ut på pluggandet... Jag har tappat bort disciplinen (alternativt blivit avstulen den av en viss klasskamrat, HAH) och ägnar mig åt sådant som är liiite roligare och ger gooode mycket mer energi.

Träningen. Läsa om träning. Lägga upp planer. Skriva ner. Fullfölja. Gå upp tidigt och fiska. Läsa om fiske. Om spön, drag, tips. Fascineras av flugfiske och längta efter att lära mig det. (PAPPA, har du kvar ditt flugspö? Lär mig!) Drömma om monster jag kommer få på kroken en dag och tänka på hur komiskt det kommer bli för jag tycker stora monster är lite läskiga. Läsa om Barcelona. Alla sevärdheter. Hålla koll på billiga resor dit. Boenden. Spansk mat jag vill testa. Klättringen. Bodycombat, där! Inse att jag borde kika igenom spanskaböckerna från gymnasiet men att sådana studier borde jag kunna ägna mig åt under sommaren. Denna enorma längtan (!) efter sommaren för den innebär så mycket MÖJLIGHETER.

Samtidigt har jag en artikelgranskning och 2 tentor kvar, varav den ena är riktigt... stor. Men jag chillar ändå. Skärpning kvinna! O.o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar