torsdag 24 maj 2012

Good morning mitt bättre jag


Vad jag är glad att jag gick till vattnet igår istället för att sitta hemma och muttra. Inte långt efter kom solen. Den var riktigt varm och trots att det var så sent på eftermiddagen lyckades jag bränna mig på kinderna. Hej-jag-måste-ta-på-solskydd-i-förebyggande-syfte-typ-varje-dag. En kort stund senare kom monstren. Stora, blanka firrar som hoppade över vattenytan. Spänning. En snubbe som flugfiskade mitt emot drog upp en stor en. Jag vart så inne i det att jag knappt märkte att jag själv fick en på kroken kort efter. Puls. Vad den drog, det kändes som att den skulle ta hela linan. Jag hann dra upp telefonen och skräckförtjusningssmsa en kompis "MONSTER ANDAAAS" innan den hade tagit lina klart. Sen försökte jag få in den. Jag hann tänka "klarar mitt spö av ett monster?" och "klarar mitt hjärta av ett monster!?". Adrenalin. Den var tung. Ovan fiskare som jag är lyckades jag inte så bra med att hålla linan sträckt. Det var en fartig en med humör, som hoppade högt ovanför ytan flera gånger i protest. Den såg helt enorm ut... och i ett av hoppen, gjorde den en fin svängom i luften och lyckades få sig fri. Men vilken upplevelse det var.

Idag är en ny dag och ett bättre jag, även om foten är densamma. Styrka överkropp i gymmet som gäller, sen kvällsjobb! Hoppas ni får en toppendag denna soliga torsdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar